רב קוליות כיסוד בשירת המזמורים

רב קוליות כיסוד בשירת המזמורים

שירת המלל (MOTET ) ובאופן כללי שירה רב-קולית, נתפסים כתופעה חדשה יחסית. אולם, המחקר האתנו- מוזיקלי מגלה כי הרב-קוליות הינה תופעה נפוצה בחברות מסורתיות ברחבי העולם. ביצוע זה מאפיין בעיקר את השירה הפולחנית. קדמותו של הנוהג הרב קולי וחשיבותו בעולם העתיק מתגלה בעדויות רבות. 


כרובים על ארון הברית / עופר הרטוב

קרא עוד

רמזים בתנ

רמזים בתנ

מתוך המקורות העוסקים במוזיקה במקדש הירושלמי; ניתן ללמוד כי מספר הנבלים ששימשו במקדש היה זוגי ונע בין שניים לשישה. מספר החלילים המנגנים במקדש נע בין שניים לשניים-עשר ומוסיפים עד מאה ועשרים. דרישה דומה חלה גם על הזמרים, מספר הלווים העומדים על הדוכן גם הוא זוגי ואיננו פוחת משנים-עשר. ניתן להבין את הדרישה למספר זוגי של כלי נגינה וזמרים כתנאי ליצירת שתי מקהלות בעלות עוצמת צליל שווה.


כרובים / מתוך מפה בצרפתית מהמאה ה-17 / ויקיפדיה

קרא עוד

רב קוליות במזמורים

רב קוליות במזמורים

 

האם יתכן שהמרקם השלם והמלא של מזמורי תהלים כמו גם קינות ושירים נוספים בתנ"ך מתגלה בעת ההשתלבות של שני הקולות במענה המורכב ?

 

הכרובים בקודש הקודשים / מכון המקדש

 

קרא עוד